Rij dag

31 augustus 2014 - Smithers, Canada

Vandaag moesten we zo'n 365 km afleggen richting Smithers. Onderweg is niet echt veel te bezichtigen buiten een zwarte beer, dus zal ik jullie vermoeien met wat we allemaal al fout is gegaan deze vakantie:
-er is tegen de camper aangereden op een parkeerplaats. Bumper en aansluiting tbv aanhanger kapot
-Nellie been en voet (gaat weer redelijk)
-koelkast
-vriezer
-spiegel tegen andere camper
-afvoer verstopt
-drogers welke niet werken voor de was
-sleutel afgebroken van bergruimte's onder in camper

We hebben alles redelijk op kunnen lossen. Sleutel van berging was even kritiek maar ik heb een MacGyver mes bij en Dave kon daar de berging mee openen en sluiten.

Omgeving en begroeiing: wat opvalt als je grote afstanden aflegt is dat de natuur zo divers is. Eerst veel bergen en nu weer platteland. Je ziet overal Nederlandse namen in dit gebied rond Smithers. Je ziet de koeien staan en snapt dat de Nederlanders hier heen zijn geëmigreerd in de 50e jaren. Veel mensen hebben dan ook Nederlandse voorouders.

Hebben vandaag wel de grootste hengel van de wereld gezien met een molen van 90 cm, zijn bij een antiek zaak geweest met een oud vrouwtje met ADHD, wel leuk, verder een opgezette grizzly beer gezien. Deze zijn echt groot. Zijn ook nog even bij een brandweer kazerne op visite geweest. Als je ziet dat een kleien post al 4 wagens heeft op 27 vrijwilligers en wat ze voor accommodatie hebben dan wordt het bij ons wel steeds minder. Ze werken wel met Nederlands hydraulisch apparatuur van Holmatro. Toen ik vroeg of ze alcohol mochten schenken ging er even een drank kast open waar wij niets bij zijn met ons bier en wijn. De Fire chief liet ons de hele kazerne zien met de kantine met poolbiljart, pokert tafel en een lekker bankstel. Zie foto. Vanavond gaan eten in een pub, met terug lopen door een donker bos waar Nellie achter iedere boom een beer zag. Nu rust. Morgen naar Stewart om overmorgen naar Alaska, Hydre, dat lijkt ons echt top.

Tot snel, Geraar en Nellie

1. Gerard en Ida:
    1 september 2014
    Hoi allemaal,
    Nou naar het lezen van jullie geweldige vakantie zijn tot op heden toch een aantal dingen waar je niet op had gerekend maar die horen er toch bij.
    Wij denken als jullie terug zijn dan is het alleen maar lachen over wat er is gebeurt en geniet dan van het mooie land.Nou op naar Alaska wij zijn er ook geweest in mei/juni van dit jaar daar is het ook zeer mooi geniet er van en stuur de foto's.
    Gr Gerard en Ida. ..
  2. Lian:
    1 september 2014
    Nou zeg soms zit het dus ook even tegen, maar alles is weer gemaakt dus hoppa naar jullie volgende bestemming!
    Groetjes van ons.