18 augustus 2014

18 augustus 2014 - Hope, Canada

Deze ochtend zijn we naar een ontbijt van roerei, wafels en bagels vertrokken om onze camper op te gaan halen. Naar een taxi rit van circa 45 min kregen we een camper van 30 vt wat circa 9 mt is. Naar uitgebreide uitleg over hoe alles werkt, waar moet water in, stroom aangesloten worden en om te gaan met groen en bruin water konden we rond 12 uur vertrekken richting Hope. Op de weg daar heen even voor een vermogen aan boodschappen ingeslagen bij een mega store waaronder ook een paar grote stukken vlees voor op de BBQ.
Vanuit de mega store zijn we naar Hope gereden. Hope staat mede bekend omdat daar de film Rambo 1 er is opgenomen. Rambo komt dan over de brug aangelopen in het dorp, je ziet daar nog wel de contouren van het dorp en de sfeer alleen de brug is niet meer.
Het dorp zelf is niet spectaculair maar de mogelijke ontmoeting met een beer maakt het weer spannend.
De camping waar we voor deze nacht op staan in een bos camping met full hook up (dit houd in dat we alle aansluitingen aan de camper hebben, water, stroom en riool)
dat maakt het voor de eerste dag wel handig. Op de camping kun je tevens houd krijgen wat je kunt gebruiken om op te stoken in een daarvoor bestemde afgezaagde buis met een rekje er op. We hebben hierop ook ons vlees gegrild, gewoon op houtvuur maar perfect van smaak. Later nog een paar marshmallow op welke Dave voor ons heeft gemaakt.
Het was een spannende eerste dag met veel nieuwe indrukken en een mooie omgeving met bergen en rivieren, nu nog de beren en dan is het ook weer goed.

Nu weer verder naar als het goed gaat Osoyoos.

1. Beppie:
    21 augustus 2014
    hopelijk rijd hij lekker op naar de beren