Verder richting de Rocky mountans

20 augustus 2014

Naar het ontbijt bij de camper hebben we ons kamp opgebroken en zijn vertrokken richting Salmon Arms. Op de weg daarheen hebben we in Kelowna geluncht in het restaurant van O.Brians waar zelfs de serveersters in een kilt lopen. Ik heb gecontroleerd of zij net als de mannen...........
In Salmon Arms aangekomen hebben we een camping gezocht aan een meer. S'avonds met de taxi naar Salmon en daar naar de pier gaan kijken wat een van de grootste met de hand gemaakte pier van hout  is. Toen we er op stonden kwamen er bevers voorbij, gaaf om te zien. Later deze avond gaan dineren en toen terug naar de campground.

De campground ligt aan een meer met in de achtertuin het spoor van de Trans Canada Highway. Er komen per dag circa 20 treinen voorbij met zo'n 154 wagons. Omgerekend is een trein dus 2 km lang. Dit voel je wel als in in bed ligt.

De andere dag zijn we weer vroeg vertrokken om eerst bij een boerderij wat inkopen te doen van originele producten waaronder Bison worsten voor op de BBQ. Vanuit daar richting Revelstroke wat een voorloper is van de Rocky Mountans. Onderweg hebben nog een ijsje op bij Mr. Noahs ark. Deze man verkoopt alleen maar ijs op yoghurt basis welke de klant zelf kan tappen. Je betaald daar aan de hand van gewicht, schitterend concept.

Revelstroke, Er draait veel om de trein en daar is ook een museum gevestigd. We zijn vandaag eerst gaan ontbijten in het skigebieden van Revelstroke op de berg. Bij het wegrijden van de camping 07.00 uur ( noemen ze vakantie) zagen we een beer staan  op 150 mt van onze camper, was speciaal. Naar het ontbijt zijn we de berg afgelopen en vervolgens naar het nationaal park "Mount Revelstoke" gegaan. Een rit van 30 km  bergop naar meertjes, tussen de bomen door. Onderweg de lunch op een parkeerplaats genuttigd en toen een stuk gewandeld. Hebben volop uitgekeken naar beren maar vonden niets meer dan uitwerpselen van deze.

Het weer was vandaag minder, veel regen maar dat hinderde gelukkig niet. We blijven deze nacht ook ook nog in Revelstr

1. John Grijspeere:
    30 augustus 2014
    Beste Globetrotters,
    een leuk verhaal daar in Canada.
    Je komt daar van alles tegen merk ik serveersters zonder onderbroek en bergen berenpoep glij maar niet uit Geraar.
    M vr grt. John Grijspeere.
  2. Beppie:
    30 augustus 2014
    kwam vandaag pas binnen 30 aug
    waren er ook mannen in kilt heb Nelleke ook wat ,zo te lezen gaat het jullie heel goed ,hier is het ook shit weer ,dus geniet er nog van