Was en Visdag

29 augustus 2014 - Jasper, Canada

29-08-14

Vandaag in Jasper wakker geworden en hebben besloten dat er toch wel weer eens gewassen moet worden. Naar een aantal dagen wordt dit wel weer eens tijd. Gezocht naar een wasserette en taken verdeeld. Geraar en Dave boodschappen en Nellie en Gonny wassen. De was in de droger maar die werd niet echt droog dus alles nat mee om ergens buiten te drogen. Om het nuttige met het aangename te verenigen zijn we gaan vissen en was drogen. Voor een vermogen aan hengels, blinkers en vliegen (is kunstaas) gehuurd en gekocht  en wij naar een meertje. De man die alles had verkocht en verhuurd gaf aan dat het daar goed vissen was, diep water en rustig (wij vermoeden dat hij nog ligt te lachen). Eerst camper weg gezet en een waslijn gehangen en toen wij vissen. Ik was binnen 5 min mijn eerste aas kwijt en naar 30 min de 2e. Op een ander plek mijn geluk beproeft maar we vingen niets. Het laatste aas was naar een 2 uur ook kwijt en ben toen maar gaan lezen aan de kant van het meer maar het uitzicht was fantastisch en dat maakt veel goed. We hadden met de boodschappen rekening gehouden met minimaal 3 vissen te vangen maar we zijn uit eten gemoeten,en hebben Jasper nog even bekeken.

Een camping zoeken was nog niet zo makkelijk. Het is in Canada een feest weekeind, maandag is het laborday, iedereen vrij dus op vakantie met hun asociaal grote campers. Ze hebben hier heel veel touringcar bussen als campers en pick up (Ford) welke een camper als oplegger mee trekken. Wij maar denken dat onze camper het grootste is maar helaas. Is een gemiddelde camper wb grote.

Zijn gaan rijden richting Prince George, was donker en slecht weer en hebben een 'envelop camping' gevonden waar nog 1 plaats was op een invalide plaats. Fijn dat wij Nellie bij hadden. Hebben haar mank laten lopen als ze uit de camper moest en hebben haar kruk voor de deur gezet. Het nuttige met het aangename verleningen heet dat.

Was weer een leuke dag met nieuwe ervaringen.